martes, 10 de enero de 2012

Benvolguts companys Picapoll:

Benvolguts companys Picapoll

Aquest viatge em toca ser majó encara que estic acostumat des de petit, o millor dit des de que vaig néixer, per aquest motiu escriuré unes línees al bloc de la confraria tal com bamp quedar que faríem, costum que sembla que es perd abans de començar.

El dimecres dia 4 abans de reis,volia comprar un parell de barrils com el que tinc a casa ple de rom, com a regal de reis pels meus nebots, com em sortien bastant cars vaig posar el google tonelerias en Barcelona i em van sortir 2, Jaume Soler a Sant Llorenç de Savall i Torner a Vilafranca del Penedès desprès de trucar per telèfon vaig anar a la de Vilafranca, a Sant Llorenç de Savall les avien esgotat i no en quedaven, vaig arribar a Vilafranca i nomes entrar a la boteria em va vindre una olor característica estil a las que fan las bodegues, però allà no hi avia vi, desprès de atendrem un senyor molt amable i em els barrils el maleter del cotxe l’home em va dir que l’acompanyes un moment, i quina va ser la meva sorpresa l'home em va portar a fer un tour per la fabrica i em va ensenyar tot el procés de fabricació dels barrils, em va portar on tallen la fusta i del terra de la maquina amb las dos mans va agafar un grapat de serradures de roure i me las va posar els morros per que las olorés, realment feien una intensa olor a vainilla, característica del roure americà, seguidament em va portar a la sala del costat, on el terra hi avia una mena d’olla foradada pels costats i dintre posaven trossos de roure i serradures, allò feia unes bones flames que las tapaven posant el barril a sobre per cremar-lo per dins i mullar-lo per fora per donar-li forma a la fusta, per tot seguit portar-lo a un altre maquina on posa’n la tapadora i els cèrcols metàl·lics que lliga’n el barril, també em va explicar que les fustes son estanques per pressió menys las del cul i tapadora que allà si que i posa’n una mena de massilla, vaig sortir d’allà mes content que un xinxu, va ser una agradable experiència, tot un detall per part d’aquell senyor

Pau i vi

2 comentarios:

  1. Molt be company. Ja podrien aprendre de tu els altres confrares majors que son incapaços de escriure ni el seu propi epitafi.

    Ens veiem divendres i ens acabes d'explicar l'experiència i, sobre tot, si al final vas aconseguir trobar la bota que cercaves.

    Pau i vi.

    ResponderEliminar
  2. Buenos dias estimados cofrades,
    He recibido este "spam" en nuestro estimado y casi olvidado blog, siempre es positivo reavivar lo inerte.
    Queria hacer la reflexion de que falta un cofrade en el blog, al cual se le deberia dar acceso o lo que proceda.
    Tambien queria aprovechar para maldecir el intrusismo publicitario de MD regalos en nuestro blog, ¿ se le puede poner una demanda ?, que nos indemnice con todos sus productos personalizados a la Picapoll.
    No puedo publicar este comentario en el Blog directamente porque de su desuso, no me acuerdo ni del e-mail con el que estoy registrado.
    Paz y vino

    ResponderEliminar

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.